معرفی کتاب دنیای سوفی

سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه. بعد از یه مدت طولانی مطالعه کتاب دنیای سوفی رو تمام کردم و الان هم قصد دارم مثل همیشه یه گزارش کوتاهی دربارش بنویسم و معرفیش کنم. علت طولانی شدن مطالعه این کتاب هم این هست که این مدت (آخرای زمستون و بهار) آب‌و‌هوای اصفهان خیلی خوب شده و نمی‌تونم خونه بمونم، می‌زنم بیرون و لذت می‌برم از منظره‌های قشنگ اصفهان و این هوای خوب.

کتاب دنیای سوفی نوشته یاستین گوردر هست و تا الان به ۵۹ زبان در دنیا ترجمه شده. در ایران ما هم این کتاب رو مترجم‌ها ترجمه کردن. نسخه‌ای که من دارم ترجمه آقای مهرداد بازیاری هست و انتشارات هرمس هم اون رو چاپ کرده.

داستان این کتاب در مورد تاریخ فلسفه هست. نویسنده تاریخ فلسفه رو به زبان خیلی ساده و به زبان یک دختر ۱۵ ساله به نام سوفی بیان می‌کنه و در سرار کتاب سعی در پاسخ دادن به این پرسش که «جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم از کجا آمده است و نقش ما انسان‌ها در آن چیست؟» دارد.

داستان از جایی شروع میشه که نزدیک تولد سوفی هست. سوفی در حیاط خونشون نامه‌ای از طرف شخصی به نام آلبرتو که فیلسوف هست دریافت می‌کنه که در اون نامه‌ پرسش‌های اساسی و جذابی را از سوفی پرسیده. آلبرتو از راه‌های مختلفی(مثل ارسال نامه با سگ) با سوفی ارتباط برقرار می‌کنه و بحث‌های فلسفی مختلفی رو با سوفی مطرح می‌کنه و کم‌کم تبدیل میشه به معلم خصوصی فلسفه سوفی و بعدها هم همدیگه رو از نزدیک ملاقات می‌کنن و آلبرتو به تولد سوفی دعوت میشه. ادامه داستان رو لو نمیدم که خودتون اگه دوست داشتین مطالعه کنید.

در هر صورت من خودم چون با فلسفه آشنایی زیادی نداشتم، مطالعه این کتاب از جهت این که من رو با فلسفه و تاریخ فلسفه به زیان خیلی ساده آشنا کرد، برام مفید بود. پس به شما هم مطالعه این کتاب خوب رو پیشنهاد می‌کنم.

شاد باشید. 


پانوشت(ها):

  • کتاب بعدی که شروع کردم، «درباره معنی زندگی» نوشته «ویل دورانت» هست.
  • به نظر شما چرا طراحی جلد کتاب‌هایی که در ایران ترجمه میشن با طراحی جلد نسخه اصلی کتاب‌ها این همه تفاوت دارن؟
  • تصمیم نداشتم که این پست رو امروز منتشر کنم ولی به صورت اتفاقی متوجه شدم که امروز روز جهانی کتاب هست و با خودم فکر کردم که چه مناسبتی از این بهتر برای انتشارش.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =