معرفی کتاب زندگی دوم

یکی دیگه از کتاب‌هایی که روز تولدم کادو گرفتم رمان زندگی دوم (Second Life) بود که به تازگی خوندنش تمام شده. برای همین تصمیم گرفتم که به گزارش کوچیک راجع بهش این‌جا بنویسم.

نویسنده کتاب اس.جی.واتسون هست که دربارش اینطوری میگن:

اس.جی.واتسون متولد ۱۹۷۱ میدلنز بریتانیا می باشد. در دانشگاه بیرمینگام و درشته‌ فیزیک تحصیل کرد و سپس به شهر لندن نقل مکان کرد و آن‌جا در بیمارستان‌های متعددی کار کرد تا سرانجام در حوزه شنوایی‌سنجی صاحب تخصص شد. وی نویسندگی را با رمان “پیش از آن که بخوابم” آغاز کرد که از ابتدای انتشار مورد استقبال قرار گرفت و به ۴۲ زبان مختلف ترجمه و منتشر گردید.

مترجم کتاب خانم شقایق قندهاری هست که به نظر من ترجمه نسبتا خوبی رو انجام داده. ولی سانسور در کل کتاب موج میزنه و مشخص هست (که هم خوبه و هم بد)!

موضوع کتاب جنایی/معمایی هست و در حین خوندنش حس می‌کردم که دارم فیلم می‌بینم!

داستان کتاب در مورد زنی(جولیا) هست که خواهرش(کیت) به تازگی کشته شده. خانواده جولیا شامل شوهر و پسرش نیز میشه که در ادامه داستان تأثیر قتل کیت روی اون‌ها رو هم خواهیم دید. جولیا تصمیم می‌گیره که راجع به قتل کیت تحقیق و قاتلش رو پیدا کنه. به همبن دلیل در یک سایت دوست‌یابی اینترنتی که خواهرش در اون عضو بوده، ثبت نام می‌کنه و با یک شخص غریبه وارد رابطه میشه که این رابطه برای اون مشکلاتی را به وجود میاره… (نمی‌خوام داستان رو کامل لو بدم :-D)

برای من جالب بود که نویسنده خیلی زیاد نسبت به ویژگی‌های شخصیتی جنس مؤنث آگاهی داره، به طوری که من وقتی داشتم کتاب رو می‌خوندم، چندین بار فراموش کردم که نویسنده یه مرد هست!

با تشکر از دوست قدیمیم محمد جعفری‌ نژاد

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =