رادیو گیندیک

خب، این پست برای اونایی هست که اهل موزیک هستن و مثل من بدون آهنگ نمی‌تونن سر کنن. داستان از جایی شروع میشه که دوست و همکار خوبم مسعود که اون تازه خیلی بیشتر از من اهل موزیک هست یه روز توی شرکت تصمیم می‌گیره که کاری که دوست داره رو شروع کنه و  انجامش بده; فقط به این دلیل که باعث میشه حس خوبی داشته باشه. در واقع این می‌تونه دلیل کافی و خوبی برای شروع هر کاری باشه. این شروع رادیو گیندیک هست.

طبق ادعای سازندش، رادیو گیندیک، «سیاه چاله‌ای واسه گیک‌های ایندی، آکوستیک و فولکور» و شعارش هم: «ما زنده ایم، باید شاد زندگی کنیم» هست که حس خوبی رو به آدم القا می‌کنه.

خب بریم ببینیم که داستان چیه و چرا گیندیک؟ خوشبختانه من به گوینده این رادیو/پادکست دسترسی دارم و هر سؤالی داشته باشم رو راحت می‌تونم ازش بپرسم. برای همی راحت می‌تونم به شما بگم که اسم گیندیک از کجا اومده.

گیک + موزیک ایندی = گیندیک


اما خود گیک و موزیک ایندی چی هستن؟

به نقل از ویکیپدیاگیک (به انگلیسی: Geek) یک اصطلاح عامیانه است و به کسی با رفتار‌های عجیب و غیر متعارف گفته می‌شود. ولی معانی دیگری مانند، «متخصص یا علاقه‌مند رایانه» نیز دارد که بدان رایانه‌باز نیز می‌گویند. گیک‌ها کارها را انجام می‌دهند چون از آن‌ها لذت می‌برند؛ یا در آن‌ها مجالی برای ارزیابی قابلیت‌هایشان می‌بینند. مشوق اولیه آنان پولیا شهرت نیست. گیک‌ها معمولاً تمرکز بر موضوعی را مهم‌تر از نیاز به پذیرش اجتماعی می‌بینند. به همین دلیل، معمولاً روابط اجتماعی آنان کم است و از نظر دیگران آدم‌های عجیب و غریبی به نظر می‌رسند. این جداشدن از اجتماع ممکن است به دلیل شکل، موضوع یا عمق علاقه آنان باشد.

و به نقل از خود گوینده: موسیقی ایندی: موزیک ایندی یا Indie موزیکی رو میگن که نشأت گرفته از واژه Independent یا تکی‌ه. موزیک ایندی تقریبا هزینه‌هاش توسط یه نفر میشه (شایدم برای یه نفر میشه). اکثرا موزیک‌هایی هستن که یه نفر میسازه، می‌خونه، پخش می‌کنه و … . به همین خاطر تقریبا یه سبک خاصی هم داره مثلا بیشتر گیتار و درام و اینا توش استفاده میشه.

محتوای رادیو گیندیک چیه؟
خب همینطور که از اسمش مشخصه موضوع اصلی این رادیو/پادکست موزیک هست. زمانی که شما به این رادیو گوش میدین در واقع نه تنها به موزیک‌های خوبی گوش میدین، بلکه فلسفه، موضوع و دانش مربوط به اون موزیک هم توسط گوینده براتون گفته میشه و می‌تونید ازش لذت ببرین.

گوش دادن به هر شماره چقدر طول میکشه؟
تا این لحظه که ۴ شماره از رادیو گیندیک اومده، هر قسمت معمولا حدود ۳۰ دقیقه بوده که این زمان نه زیاده و نه کم. به نظر من دقیقا به اندازه‌س و شما می‌تونید در مسیر دانشگاه، محل کار، منزل و یا هرجای دیگه به راحتی ازش استفاده کنید و لذت ببرید. قسمت‌های جدید معمولا آخر هفته‌ها منتشر میشن (البته الزامی هم برای منتشر شدن در یک زمان مشخص نیست و ممکنه هر زمان و در هر بازه‌ای منتشر بشه.)

رادیو گیندیک رو از کجا می‌تونم پیدا کنم؟
شماره‌های قبلی و جدید رادیو گیندیک از راه‌های زیر قابل دسترس هست که شما می تونید از هر کدومش که راحت‌تر و باهاش خوشحال‌ترین استفاده کنید:

خیلی خوشحالم که سازنده این رادیو/پادکست با کیفیت رو از نزدیک می‌شناسم و باهاش آشنا شدم، چون خیلی باهوش، با شخصیت و خوش‌اخلاقه و همچنین دوستی و همکاری باهاش برای من افتخار بزرگی هست. می‌دونم که برای آماده کردن مطالب، ضبط و انتشار یه همچین پادکستی با این کیفیت و محتوا که از نظر زمانی ممکنه هر قسمتش فقط ۳۰ دقیقه باشه، زمان زیادی صرف میشه و زحمت زیادی کشیده میشه. برای همین امیدوارم این پروژه ادامه پیدا کنه و از طرف دنبال‌کنندگانش هم به خوبی حمایت بشه.

پیشنهاد می‌کنم همه شماره‌های رادیو گیندیک رو گوش کنید، لذتش رو ببرید و به بقیه هم معرفیش کنید.

 

شاد و سلامت باشید.

اشتراک‌گذاری

یک دیدگاه دربارهٔ «رادیو گیندیک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سیزده =