برند سازی و جذب مشتری بیشتر

سلام. آبان سال ۱۳۹۵ در مورد برندسازی و جذب مشتری بیشتر برای کسب‌وکارها مطلبی برای ماه‌نامه «دانش‌ امروز» نوشتم که توی سایتشون منتشر شد. (البته نمی‌دونم چی شد که دیگه ادامه ندادن به کارشون!) امروز اتفاقی به اون مطلب برخورد کردم و گفتم شاید بد نباشه که توی وبلاگ خودم هم منتشرش کنم.

فرقی نمی‌کند که در چه کسب و کاری فعالیت می‌کنید، همین که در دنیای رقابتی امروز زندگی می‌کنید، بارها واژه برند را شنیده‌اید. این مفهوم به علت آنکه تداعی‌کننده تمام ویژگی‌های مثبت و منفی کسب‌وکار شما در ذهن مخاطبانتان است، اهمیت ویژه‌ای دارد. به خاطر داشته باشید، موفقیت در برندسازی فرایند زمانبری بوده و یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، اما با کسب اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانید این روند را تا حد قابل قبولی تسریع بخشید. در ادامه به برخی از عوامل موثر در موفقیت برند اشاره خواهیم کرد.

نام برند، یکی از عوامل مهم در موفقیت آن محسوب می‌شود؛ بنابراین انتخاب اسامی تاثیرگذاری که با نهایت دقت و رعایت ظرافت‌های لازم برگزیده ‌شده‌اند، کمک شایانی به برندینگ شما خواهد کرد.

از دیگر عوامل موفقیت برند شما می‌توان به ارتباط تصویری (گرافیک) اشاره کرد که لوگو (نماد) و اینفوگرافیک‌های مناسب و زیبا، بخش مهمی از آن را شامل می‌شوند، این موارد از آن ‌جهت که جلوه‌ی تصویری شما در ذهن مخاطبانتان به شمار می‌روند، اهمیت ویژه‌ای در جذب آن‌ها دارند. برای جذابیت بیشتر در این قسمت می‌توانید در طراحی‌های خود بومی‌سازی‌های محلی را هم در نظر داشته باشید.

یافتن بازار هدف مناسب و فعالیت برای تسخیر آن، از دیگر عوامل تاثیرگذار در برند سازی است؛ برای نمونه اگر کسب‌وکار آفلاینی دارید که درزمینه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند صد در صد در بازار تعمیرات خودرو موفق نخواهید شد!

هرگز از بخش‌های ارتباط با ما و درباره ما در وب‌سایت خود غافل نشوید. درباره ما شناسنامه کوچکی از کسب‌وکار شماست پس با دقت به نگارش آن بپردازید.

از رسانه‌های مختلف به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی که بخش وسیعی از افراد را درون خود جای‌داده‌اند، برای معرفی برندتان استفاده کنید. باید بدانید این شما هستید که به مخاطبانتان نیاز دارید بنابراین نظرات آن‌ها را با دقت بخوانید و تا جایی که منطقی هستند از آنها بهره جویید. به‌هیچ‌ وجه سعی نکنید نظرات منفی را حذف کنید، مشتری عصبانی همیشه راهی برای رساندن صدایش به گوش همگان را پیدا خواهد کرد. کارمندان شما نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارتان دارند، بنابراین آن‌ها را همکار خود بدانید و هرازگاهی این نکته که چقدر برای شما اهمیت دارند را به خاطرشان بیاورید. درنهایت برای برند خود شخصیت قائل شوید؛ به این فکر کنید که اگر یک شخص بود چه جنسیتی داشت؟ پیر بود یا جوان؟ از چه رنگی خوشش می‌آمد و غیره.

شاد باشید.


برای مشاهده این مطلب در دانش امروز اینجا را کلیک کنید.

 
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 17 =