معرفی کتاب بی‌شعوری

سلام. امرور می‌خوام راجع به کتاب بیشعوری بنویسم و اون رو به شما معرفی کنم.

به احتمال زیاد شما هم مثل من اسم این کتاب رو زیاد شنیدین و توی کتاب‌فروشی‌های مختلفی به چشمتون خورده.

حس من به این کتاب اینطوری بود که:

من همیشه وقتی راجع به چیزی زیاد صحبت میشه، کمتر علاقمند میشم که برم ببینم چیه و یا این که امتحانش کنم. در واقع درست یا نادرست، حس «خز» شدن بهم میده!

به این کتاب هم همین حس رو پیدا کرده بودم و با یان که همه‌جا میدیدمش سراغش نمی‌رفتم..

همچنین قبلا هم از دوستان شنیده بودم که این کتاب بیش از یک ترجمه داره و یکی از اون ترجمه‌ها هم در کشور ما (ایران) مجوز چاپ نگرفته (غیر مجاز هست). همین اخیرا بود که خیلی اتفاقی این نسخه ممنوعه رو دست یکی از آشناها دیدم و متوجه شدم که خودش قبلا این کتاب رو خونده، برای همین کنجکاو شدم که من هم بخونمش و ازش خواستم که کتابش رو به من قرض بده و اون هم خوشبختانه قبول کرد.

نویسنده این کتاب دکتر خاویر کرمنت (Xavier Crement) هست و آقای محمود فرجامی در سال ۱۳۸۶ اون رو به فارسی ترجمه کرده و تا جایی که من میدونم بیرون از ایران، هم منتشر شده.

دکتر خاویر کرمنت که به گفته خودش قبل از نوشتن این کتاب و پرداختن پدیده بیشعوری، پزشک مقعدشناس بوده. پزشک بیشعوری که مدت‌ها از بیشعوری خودش بی‌خبر بوده و بقیه (خانواده، همکارها و غیره) رو با رفتارهای خودش آزار میداده.

پس از این که بنابر یک سری از  اتفاق‌ها دکتر کرمنت متوجه بیشعوری خودش میشه، تصمیم می‌گیره که برای بهتر شدن، در زندگی و رفتارهای خودش تغییراتی رو ایجاد کنه و همچنین سعی کنه که بقیه بیشعورها رو هم درمان کنه. در ادامه هم روانپزشکی میخونه و تبدل به یک روانپزشک میشه.

دکتر کرمنت مغتقده که بیشعوری، یک بیماری نیست، یک مشکل روانی هم نیست؛ درواقع بیشعوری فقط بیشعوریه! ولی قابل درست شدن هم هست که کار بسیار مشکلیه.

اولین قدم در برطرف کردن بیشعوری رو هم این معرفی میکنه که:

خود بیشعور باید قبول کنه که بیشعوره!

در ادامه هم به پدیده بیشعوری در جنبه‌های مختلف زندگی می‌پردازه و انواع بیشعوری رو بررسی میکنه و و در آخر هم راه‌های مبارزه با بیشعوری رو معرفی میکنه.

مطالعه این کتاب کمک میکنه که رفتارهای ناخوشایندی که خواسته و یا ناخواسته انجام میدین رو بهتر ببینید و سعی کنید که اونا رو برطرف کنید و یا این که چطور با بیشعورهای اطراف خودتون رفتار کنید.

 درکل اگه بخوام کل این کتاب رو در یک جمله خلاصه کنم باید بگم که:

«هرچیزی رو که برای خودت میپسندی، برای دیگران هم بپسند»

 

شاد باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =