کافه کد

سلام. با این که خیلی سرم شلوغ بوده این مدت و کلی پست نیمه تمام دارم، ولی حس میکنم که الان نیاز دارم بنویسم. برای پستی که امروز می‌نویسم خیلی خیال‌پردازی کردم پس امیدوارم اگر کسی این رو میخونه قدرت تخیل خوبی داشته باشه تا بهتر فضایی که من تصور کردم رو ببینه  درکش کنه.

خب قبل از این که شروع کنم، یبار دیگه باید بگم که من یک توسعه‌دهنده نرم افزار هستم و دارم تلاش می‌کنم که یک دانشمند داده بشم. در ضمن از رفتن به کافه‌های مختلف، مطالعه کردن و گل و گیاه هم خیلی خوشم میاد. (خیلی دوست دارم که یه گلخونه داشته باشم.)

یه ایده‌ای که خیلی وقته توی ذهنم هست اینه که یه کافه‌ای راه‌ بندازم که مخصوص آدم‌هایی مثل خودم باشه و اسمش رو بذارم کافه کد. یه محیط خیلی قشنگ و بزرگ ترجیحا دوپلکس با دکوراسیون طبیعی و نور مناسب. میز و صندلی‌های این کافه خیلی راحت هست و آدم می‌تونه ساعتها بدون خستگی ازشون استفاده کنه؛ تعدادی هم صندلی مناسب دراز کشیدن اونجا وجود خواهد داشت که وقتی توسعه‌دهنده‌ها خسته میشن بتونن از اونا استفاده کنن و در کنار همه این میز‌ها و صندلی‌ها پریز برق برای شارژ کردن وسیله‌ها و ترمینال اتصال به شبکه کابلی کافه کد وجود خواهد داشت. (سیستم‌های مشتریان کافه قابلیت اتصال بی‌سیم و باسیم را به یکدیگر خواهند داشت.)

توسعه‌دهنده‌ها معمولا زیاد با کامپیوتر سروکار دارن و معمولا ترجیح میدن که یه توازنی بین این موضوع، زندگی واقعی و استفاده از طبیعت برقرار کنن. به همین دلیل و همچنین علاقه شخصی خودم، کافه کد می‌تونه پنجره‌های زیاد به همراه منظره‌های مناسب داشته باشه. گل‌ها و گیاه‌های مختلف هم که همه‌جای کافه پیدا میشن و یکی از اجزای اصلی در طراحی و دکوراسیون اونجا هستن.

من دوست دارم که هوا و دمای اونجا بیشترین کیفیت رو داشته باشه. موزیک‌هایی هم که در کافه کد پخش میشه برای تمرکز کردن، کد زدن و مطالعه مناسب هست. حتی در کافه در اسپاتیفای پلی لیستی رو ایجاد کرده که مشتریها می‌تونن آهنگ‌های مورد علاقه خودشون رو بهش اضافه کنن تا این آهنگ‌ها به صورت تصادفی در ساعت‌های خاصی پخش بشن.

دیوار‌های کافه کد پره از پوستر‌ها و صفحه‌های تقلب(Cheat Sheet) مربوط به کامپیوتر و برنامه‌نویسی. (آخر همین پست یا در پست بعدی تعدادی از این موارد رو برای دانلود میذارم. ) تخته سفید و ماژیک‌های رنگی به تعداد کافی برای بحث‌ها و جلسه‌های مشتری‌ها در جاهایی که سر و صدا از اون‌جا بیرون نره وجود خواهد داشت. در قفسه‌های کتاب کافه کد انواع کتاب که بیشتر فنی و مربوط به کامپیوتر هستند وجود خواهند داشت.

منوی کافه کد مثل همه کافه‌های دیگه هست با این تفاوت که در این کافه دوتا منو وجود داره:

  1. منوی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها
  2. منوی وسایل و تجهیزات: شامل انواع سوییچ‌ها، روترها، آچار‌های شبکه، ماوس‌ها و کیبوردهای طبی و راحت برای مشتریانی که نیاز دارند. تبلت و کتابخوان برای مطالعه کتاب‌های دیجیتالی و وب‌گردی و غیره .

سرعت و کیفیت اینترنت در کافه کد واقعا عالی هست. همچنین در کافه یک سرور قدرتمند وجود داره تا مشتری‌ها بتونن در صورت نیاز ازش استفاده کنن. حتی کافه کد گیت سرور خودش رو خواهد داشت و در داخل و خارج کافه به مشتری‌های خودش سرویس خواهد داد.

هر هفته یا هر ماه در کافه کد رویدادهایی مثل: انواع قرعه‌کشی، بزرگداشت روزها و شخصیت‌های مهم دنیای کامپیوتر، دعوت از شخصیت‌های تأثیرگذار داخلی و خارجی، جلسه‌های دورهمی راجع به موضوع‌های مختلف کامپیوتری و غیره برگزار خواهد شد. 

خلاصه کافه کد، محیطی خواهد بود که در اون همه توسعه‌دهنده‌ها خوشحال و راحت خواهند بود و اونجا بهشون خوش خواهد گذشت.

 

هدف من از نوشتن این پست، به اشتراک‌گذاشتن فکر و ایده‌ام بود و الان که به آخرش رسیدم می‌بینم که قابلیت ارائه دادن به صورت یک پروپوزال برای کسب سرمایه و درآمد رو هم داره. در حال‌حاضر من خودم چنین سرمایه‌ای رو ندارم، ولی اگر بدونم که کسی از این ایده خوشش اومده و نیاز به کمک و مشورت من برای راه‌اندازی همچین کافه‌ای داره خیلی خوشحال میشم که بهش کمک کنم و باهاش شریک و سهیم بشم.

اشتراک‌گذاری

2 فکر می‌کنند “کافه کد

  1. ممسودی هستم :))

    داشتم به این فکر می کردم که مث یه جور کلوب زیرزمینی باشه که به دست آوردن membership ش نیاز به حرکت خاصی داره! مثلا می تونه یه تستی است که هر هفته عوض میشه و باهاش کارت عضویت بدست میاد!
    از طرفی خود کارت عضویت و همه ادوات اون تو می تونن نماد های رازالود خودشون رو که به یکی از دانش های رایانه ختم میشن داشته باشن! ایده باحالیه و اگه سرمایه ش باشه کارای خفنی میشه کرد! قدرت تخیل ت تو حلقوم ژول ورن! 😍

    1. پیمان برجوییان نویسنده

      اره واقعا خیلی هیجان‌انگیز و جالب می‌تونه باشه و تنها مانعش پوله! 🙁
      قوه تخیلمون تو حلق برادران وارچوفسکی :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 1 =