تقلب‌های دوست‌داشتنی

سلام. اگر در حوزه‌های علم داده و یادگیری ماشین فعالیت می‌کنید. حتما متوجه شدید که مفهوم‌ها و ابزارهای مختلفی در این زمینه‌ها وجود دارن. هر کدوم از اون‌ها قابلیت‌های زیاد و مختلفی دارن که ممکنه با خیلی از اون‌ها کار نکرده و یا به کل از وجودشون بی‌اطلاع باشید. حتی روش‌ها و تکنیک‌هایی که در موردشون می‌دونیم هم ممکنه هر چندوفت یکبار از یادتون برن. این‌جاست که برگه‌های تقلب(Cheat Sheets) وارد صحنه میشن و میتونن حسابی به‌دردبخور باشن.

برگه‌های تقلب خلاصه‌ای از روش‌های موجود در یک حوزه و یا امکانات موجود در یک ابزار و یا زبان برنامه‌نویسی خاص هستند که به صورت فشرده در یک صفحه جا داده شده‌اند و به سادگی و با یک نگاه کردن به اون‌ها می‌تونیم یک مرور کلی راجع به اون موضوع داشته باشیم.

برگه‌های تقلبی گه در زمینه‌های علم داده و زبان برنامه‌نویسی پایتون در اینترنت دیدم، خیلی خوب طراحی شده بودن و واقعا قشنگ بودن. برای همین تصمیم گرفتم که حدود ۲۰تا از اونا رو در سایز  A3 و به صورت رنگی پرینت کنم تا بتونم به در و دیوار اتاقم بزنمشون 🙂

توی این پست تصمیم گرفتم همشون رو در یک مخزن GitHub بذارم که بقیه برای پیدا کردنشون زمان زیادی رو صرف نکنن و راحت از همین‌جا بگیرن و استفاده کنن. بعدا هم اگه مورد جدید و مفید دیگه‌ای دیدم به همین مخزن اضافه می‌کنم. شما هم اگه چیزی پیدا کردین که مرتبط و به‌دردبخور بود لطفا بهش اضافه کنید و بهم خبر بدین تا ادغام کنم.

 آدرس مخزن: https://github.com/pbarjoueian/data-science-cheat-sheets.git


پاورقی‌های امروز:

  • یک کتابخونه پایتون به نام pertimental برای تشخیص احساسات از متن‌های فارسی توسعه دادم و هر وقت که بتونم هم بروزرسانیش می‌کنم. کد منبع این پکیج در GitHub قابل دسترسی هست و شما هم می‌تونید اصلاح و بهترش کنید (خیلی هم خوشحال میشم).
  • دوستم سینا که کارش در مباحث مربوط به فرانت-اند حرف نداره، به تازگی یه کار جالب کرده و در وبلاگش مطلبی نوشته به نام «نه به Angular CLI». در این پست یاد می‌گیرید کارهایی که Angular CLI به صورت خودکار برای شما انجام میده(و باعث میشه که تنبل بشید) رو خودتون به صورت دستی انجام بدین و بفهمید که در پشت صحنه چه اتفاق‌هایی داره میفته.
  • از داستان‌های پادکست‌ Channel B و به ویژه داستان‌های Master Mind, Silk Road, Red Falcon غافل نشید که خیلی عالی‌ان و مطمئنم که ازشون خوشتون میاد.

 

شاد باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =