درباره تیم-علم جدید ایجاد تیم‌های بزرگ

سلام. در این سلسله پست قصد دارم که راجع به معضلی بنویسم که خودم چند سالی هست دارم باهاش دست‌و‌پنجه نرم می‌کنم. و این معضل هم چیزی نیست به جز تیم! عضو یک تیم خوب بودن یا تشکیل یک تیم خوب همیشه برای من چالش بوده و هست. در واقع تشکیل یک تیم با عملکرد خوب به این سادگی‌ها هم نیست که همه فکر می‌کنن. برای همین تصمیم گرفتم که درباره تیم تحقیق کنم و نتیجه رو به اشتراک بذارم. شما هم اگر منبع، مطلب و یا ایده‌ مرتبطی با این موضوع دارید خوشحال میشم اگر با من مطرحش کنید. (قطعا با اسم خودتون منتشر میشه)

مقدمه این مجموعه را از اینجا بخوانید.

این اولین قسمت از مجموعه درباره تیم با عنوان علم جدید ایجاد تیم‌های بزرگ است. این قسمت برگرفته از نتیجه تخقیق آقای آلکس «سندی» پنتلند (Alex “Sandy” Pentland) هست. ایشون یک دانشمند در حوزه علوم کامپیوتر هستن و راجع به تحلیل رفتار تیم‌ها یک کار تحقیقاتی جالب انجام دادن. این کار با استفاده از طراحی و توسعه سنسورهایی برای تحلیل رفتار اعضای تیم‌ها، انجام شده و در واقع به آدم‌هایی که در تیم‌های مختلف کار می‌کردن سنسوری داده شد تا بدون ایجاد مزاحمت برای آن‌ها، جزییات رفتاری اونا رو ضبط کنه و آقای پنتلند و تیمشون این اطلاعات رو تحلیل کنن و به نتیجه‌های جالب که راجع بهشون صحبت می‌کنم برسند.

ساختن یک تیم خوب هنر است نه علم

در واقع محقق‌های MIT به این نتیجه رسیده‌اند که خلاف جمله بالا صحیح است و در وافع با در نظر گرفتن پارامترهایی می‌توان یک تیم مؤثر ساخت.

ویژگی‌های یک تیم خوب:

  1. انرژی
  2. خلاقیت
  3. تعهد مشترک

این پارامترها بخش‌پذیر هستند. به این معنی که می‌توان به بهبود دادن مقدار کمی آن‌ها فکر کرد.

الگوهای ارتباطی

چگونگی برقرار کردن ارتباط از چیزی که در ارتباط انتقال پیدا می‌کند اهمیت بیشتری دارد. هوش فرد، شخصیت، مهارت و موضوع بحث اهمیت دارند.

بهترین عامل‌های پیش‌بینی، انرژی و درگیر بودن (اکتشاف) تیم در خارج از جلسات رسمی آن است. به عنوان مثال، به عنوان یک مدیر می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که افرادی که عضو یک تیم داشته باشند، در بیرون از محیط‌ کار هم با یکدیگر در تماس باشند. مثلا برای آن‌ها سفرها و زمان‌های استراحت مشترکی را در نظر بگیرید.

همچنین در این تخقیق ۳ گام درنظر کرفته شده که با توجه به آن‌ها و داده‌هایی که از حسگرها جمع‌آوری شده، می‌توان یک تیم خوب را تشکیل داد. این گام‌ها به صورت زیر هستند:

  1. تصویرسازی (مصورسازی و تفسیر آماری اطلاعات جمع‌آوری شده از حسگرها)
  2. آموزش
  3. تنظیم عملکرد

موفق باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =